our sponsor

Followers

Saturday, September 22, 2012

Amat Jamaludin (@AmatJamaludin), ini adalah hari bertuahnya, #HappyBirthdayAmatJamaludin



Amat Jamaludin, tak boleh ke kamu buat hari jadi masa hari lain? Kan dah trending satu Twitter. Hari sabtu ni orang nak rilek2. kalau hari keje tu elok la juga, budak2 belum mummayiz yang banyak RT nama kamu pun semua sekolah. Kamu ni geng Ekyn Aris ke? siap ada hashtag #GengMA Pembantu #SMKKocakKocak suma. Abang pun tak tau lah permainan budak2 sekolah zaman sekarang, dengan KocakKocak semua, mengerikan. kalau minum susu kocak, takpe.

Ni member ko Akhbar Azman punya pasal ni yang buat #HappyBirthdayAmatJamaludin. Pesan abang, tumpukan pada pelajaran....

Kamu duduk Belakang Rumah Haji Tasim? Kirim salam kat Haji Tasim.





Amat Jamaludin dan Akbar Azman telah memandu melalui seksyen berhutan kosong lebuh raya. Pemimpin-pemimpin kilat, guruh mengaum penuh semangat, langit pergi gelap dalam hujan lebat mencurah-curah.
     "Kita sebaiknya berhenti," kata Amat Jamaludin.
      Akbar Azman menganggukkan kepalanya dalam perjanjian. Dia melangkah pada brek, dan tiba-tiba kereta mula slaid di kaki lima licin. Mereka menjunam di luar jalan raya dan susut kepada berhenti di bawah mencondong.
     Pucat dan berjabat, Akbar Azman cepat bertukar untuk memeriksa jika Amat Jamaludin adalah hak semua. Apabila dia mengangguk, Akbar Azman santai dan melihat melalui hujan direndam tingkap.
     "Saya akan melihat bagaimana buruk ia," katanya kepada Amat Jamaludin, dan apabila keluar ke dalam ribut. Beliau menyaksikan angka kabur dalam lampu itu, berjalan di sekitar hadapan kereta. Sejurus kemudian, dia melompat di sisinya, merendam basah.
      "Kereta yang tidak rosak teruk, tetapi kami roda mendalam dalam lumpur," katanya. "Saya akan perlu pergi untuk bantuan."
      Amat Jamaludin menelan cemas. Tidak akan ada penyelamat cepat di sini. Beliau memberitahu beliau untuk mematikan lampu dan mengunci pintu sehingga dia kembali.
     Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy. Walaupun Akbar Azman telah tidak berkata nama kuat, kedua-dua mereka tahu apa yang dia telah memikirkan apabila beliau memberitahu beliau untuk mengunci kereta. Ini adalah tempat di mana seorang lelaki pernah mengambil kapak dan digodam isterinya mati di marah cemburu atas urusan yang didakwa. Kononnya, semangat kapak memegang tampuk suami terus menghantui seksyen ini jalan.
      Luar kereta, Amat Jamaludin mendengar jeritan, berdebar-debar kuat, dan bunyi Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy yang aneh. Tetapi dia tidak dapat melihat apa-apa di dalam kegelapan.
      Takut, dia mengecut turun ke tempat duduknya. Beliau duduk dalam diam untuk seketika, dan kemudian dia perasan bunyi yang lain. Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy Ia adalah bunyi lembut, seperti sesuatu yang ditiup oleh angin.
      Tiba-tiba, kereta itu diterangi oleh cahaya yang terang. Suara yang berbunyi rasmi memberitahu beliau untuk mendapatkan keluar dari kereta. Akbar Azman mesti telah menemui seorang pegawai polis. Amat Jamaludin dikunci pintu dan melangkah keluar dari kereta. Sebagai matanya diselaraskan kepada cahaya terang, dia melihat ia.
      Tergantung oleh kakinya dari pokok sebelah kereta mayat Akbar Azman. Tekak berdarah beliau telah dipotong begitu mendalam bahawa dia hampir dipancung. Angin mengayunkan mayatnya belakang dan sebagainya supaya ia mengatasi terhadap pokok itu. Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy Hantu bunian Felda Redong bernama Bella Evans Nyenyenyenyenyenyenyenyenye Tiup Tiup Biy.
     Amat Jamaludin menjerit dan berlari ke arah suara dan cahaya. Seperti dia menarik dekat, dia menyedari cahaya tidak datang dari lampu suluh. Tetap ada angka bercahaya seorang lelaki dengan senyuman di wajahnya dan kapak besar, pepejal, dan pasti sebenar di tangannya. Beliau disokong dari angka bercahaya sehingga dia terserempak dengan kereta.
      "Bermain sekeliling apabila belakang saya telah bertukar," hantu berbisik, mengusap bilah tajam kapak dengan jarinya. "Anda telah sangat nakal."
      Perkara terakhir dia melihat bersinar bilah kapak dalam cahaya ngeri, pijar.

Stop laughing your sniveling ass and google yerself.



Jangan keliru antara Mr Pringles dan Mr potato walaupun kedua-duanya ada misai....




3 comments:

Muak Termuntoh dengan jala ikan di kepala Siti Nurhaliza said...

1st!!! siak!!!

Puan Ainon Mohd, Presiden, Universiti Terbuka PTS said...

tahniah kerana adik menggunakan bahasa melayu tahap tertinggi.

Akbar Azman said...

menggelupor aku tadi kat Twitter sebab entry kau ni. ko patut trimas kat aku sebab nakkan blog aku. aku twitfemes ko kena tau. aku selalu google nama aku kat internet kau tau. spy aku ramai.

Related Posts with Thumbnails